نقاشی ساختمان و سوله

نقاشی ساختمان و سوله یکی از معیارهای مهم در ساخت و ساز ها است که به اندازه استحکام و دوام آنها اهمیت دارد. طراحان سازه های فلزی بایستی رنگ ساختمان را به بهترین نحو انتخاب و نقاشی کنند زیرا نقاشی سوله و ساختمان شامل رنگ سقف ، رنگ کف سوله و رنگ درب  می باشد. درب یک پارامتر مهم در زیبایی ساختمان است. نقاشی ساختمان باید به گونه ای باشد که پس از سال ها استفاده در برابر تغییرات اقلیمی و آب و هوای سالم دست نخورده و بدون خوردگی باقی بماند.

نقاشی ساختمان

رنگ‌ مناسب اتاق خواب

  • آبی یا سبز، نقره‌آبی یا فیروزه‌ای، انتخاب‌های بی‌نظیر برای اتاق‌های خواب افراد مجرد و یا متأهل، دختر یا پسر، کوچک یا بزرگ هستند.
  • رنگهای سرد مناسبترین رنگ ها برای اتاق خواب میباشند

 رنگ مناسب برای آشپزخانه

  • زرد ملایم یکی از بهترین گزینه‌ها برای رنگ مناسب آشپزخانه است. زرد ملایم هم خیلی صمیمی و گرم است و هم با تقریبا هرنوع کابینت چوبی، همخوانی دارد.
  • زرد هم مثل سفید، حداکثر بازتاب نور را دارد. اگر خانه شما آفتاب گیر نیست یا فضایی پر نشاط ندارد، زرد یکی از بهترین گزینه‌های برای طراحی دکوراسیون داخلی

مزایای رنگ روغنی

  • رنگ‌ روغن به‌ویژه نوع براقش، قابلیت شستشوی بالایی دارد.
  • برای رنگ‌آمیزی سطوح فلزی و چوبی بسیار مناسب‌ است.
  • پوشش‌دهی بالایی دارد.
  • ماندگاری‌اش زیاد است و نسبت به سایر رنگ‌ها دیرتر زرد می‌شود.
  • رنگ‌های روغنی براق و نیمه‌براق با انعکاس نور فضا را روشن‌ترو بزرگ‌تر نشان می‌دهند.
  • کیفیتش نسبت به رنگ پلاستیک و اکرولیک بهتر است.

معایب رنگ روغنی

  • رنگ روغن به دلیل داشتن پایه‌ی حلال نفتی بوی بسیار نامطبوعی دارد و با محیط زیست ناسازگار است.
  • به دلیل داشتن برخی مواد شیمیایی سمی، برای سلامتی انسان مضر است.
  • اجرای سخت و زمان‌بری دارد.
  • دیر خشک می‌شود.

 ویژگیهای یک نقاشی خوب:

1. پوشش رنگ در همه دیوارها یکسان و یکنواخت است.

2. کلید و پریزها باز شده و بعد از نقاشی مجدداً نصب می شوند. یک نقاش باسلیقه حتی رادیاتورها را نیز باز می کند (در صورت نشت آب از شیر رادیاتورها، هزینه تعمیرات به عهده صاحب خانه است).

3. چهارچوبها و دربها (غیر از درب اصلی) را نیز رنگ می کند.

4.تمامی مراحل اعم ازبتونه کاری وسمباده زنی که مهمترین مراحل نقاشی هستندبه نحواحسنت انجام داده باشد .
5.ودرنهایت صاحب کار رضایت کامل وقطعی ازکارش داشته باشد.

رنگ اکریلیک

در نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی منزل و خانه با رنگ اکریلیک(براق – نیمه براق – مات) از برندهای رنگ ساختمان رنگ اکریلیک در طرح ها و رنگ های مختلف استفاده شده تا رضایت شما مشتریان عزیز جلب شود

ویژگی رنگهای اکریلیک (روغنی بی بو)

1- پوشش فراوان، کاهش نیروی انسانی اجرایی، حذف روغن الف، حذف تینرهای نفتی
2- فاقد حلال های نفتی مضر برای انسان و محیط زیست، کاملا بهداشتی و بدون بوی نامطبوع
3- قابل شستشو با انواع شوینده و ضد عفونی کننده – فقط نوع براق
4- مقاومت دربرابر زردی، رنگ پریدگی و پوسته کردن
5- مقاومت قلیایی و مقاومت جوی بسیار عالی برای بیش از 15 سال
6- جایگزین قطعی انواع رنگ های روغنی – آلکید رزین – باحلال های نفتی
7- قابل اجرا روی انواع رنگ ها و استری های شیمیایی مانند رنگ های روغنی،پلاستیک، اپوکسی

نقاشی سوله

نقاشی سوله یکی از معیارهای مهم در ساخت و ساز سوله ها است که به اندازه استحکام و دوام سوله ها اهمیت دارد. طراحان سازه های فلزی می توانند رنگ سوله را به بهترین نحو انتخاب و رنگ آمیزی کنند. زیرا نقاشی سوله شامل رنگ سقف سوله، رنگ کف سوله و حتی رنگ درب سوله می باشد. دهنه. دهنه سوله یک پارامتر مهم در زیبایی سوله است. نقاشی سوله باید به گونه ای باشد که پس از سال ها استفاده در برابر تغییرات اقلیمی و آب و هوای سالم دست نخورده و بدون خوردگی باقی بماند.

فولاد ماده اصلی در ساخت سوله است . در صورت قرار گرفتن در معرض شرایط نامساعد جوی مستعد زنگ زدگی و خوردگی می باشد. زنگ فولاد معمولاً در سال های اولیه بیشتر از سال های بعد است و با افزایش آلودگی و رطوبت افزایش می یابد.

رنگ سوله مربوط به رنگ سقف سوله، رنگ کف سوله و رنگ درب سوله می باشد.  با توجه به مصالح به کار رفته در سقف، کف و درب متفاوت است. مصالح سوله و نیاز به رنگ های خاصی طبق استانداردهای رنگ آمیزی دارد.

فرآیند صنعتی سپهر سوله با تهویه مناسب با استفاده از رنگ های مرغوب و استاندارد و ماشین آلات رنگ آمیزی اتوماتیک کلیه سطوح اسکلت سازه را با دقت بالا و ضخامت رنگ استاندارد و مقدار میکرون مصوب برای کنترل کیفیت رنگ آمیزی می کند. پس از خشک شدن رنگ، اسکلت آماده بارگیری و حمل به محل ساخت و نصب است.

 

آماده سازی سطح برای نقاشی

برای نقاشی سطوح سوله ابتدا باید سطح زیر کار را قبل از نقاشی از هرگونه آلودگی تمیز کرد. رنگ های سوله دارای آستر بوده و نیازی به پرایمر نیست. چندین استاندارد وجود دارد، از جمله تمیز کردن با انفجار، تمیز کردن با شعله،  تمیز کردن شعله مرطوب، تمیز کردن تجاری فلزات و اسید با ابزار دستی و برقی برای تمیز کردن سطوح قبل از رنگ آمیزی سطح فلز با یک سیستم رنگ پوشانده شده است که می تواند مانع یا تضعیف سطح فلز شود. طول عمر هر سیستم رنگی تابعی از آماده سازی سطح است. بسته به مکان ممکن است به روش های مختلفی اجرا شود.

 

نقاشی دیوارهای سوله

اگر سطح دیوارها سیمانی، سیمان سفید یا آجری است می توانید از انواع رنگ، رنگ روغن، پلاستیک، اکریلیک و … استفاده کنید که یکی از بهترین رنگ ها برای نقاشی دیوارها رنگ کنیتکس است و دلیل اصلی استفاده از آن می باشد. سختی و مقاومت آن در برابر این رنگ.

بهترین رنگ ها برای رنگ آمیزی مکان های صنعتی رزین اپوکسی، رزین آلکیدی هوای خشک و پلی اورتان می باشد. برای کف سازه ها با استفاده از سازه می توان از کفپوش اپوکسی یا پلی اورتان استفاده کرد.

از مزایای استفاده از اپوکسی در سازه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.  مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر لغزش، مقاومت در برابر آتش، مقاومت در برابر آب و رطوبت.

نقاشی سقف سوله

سقف سوله یکی از مهمترین قسمت های ساخت سوله می باشد. برای اجرای این قطعه از پوشش های متنوعی از جمله ورق های گالوانیزه و ساندویچ پانل استفاده می شود که از محبوب ترین و پرتقاضاترین پوشش های سقف سوله می باشد.

برای نقاشی سقف سوله می توان از رنگ نانو به عنوان عایق حرارتی و عایق رطوبتی جهت آب بندی سقف سوله استفاده کرد. این نوع عایق در برابر نور خورشید مقاوم بوده و دچار پوسته پوسته شدن و ترک خوردن نمی شود.

 

نقاشی درهای سوله

رنگ های اپوکسی به دلیل استفاده از سوله و شرایط آب و هوایی بهترین انتخاب در رنگ آمیزی درب سوله می باشد.

ایمنی نقاشی در سوله

نقاشی در سوله نباید در داخل خانه انجام شود. اگر در داخل نقاشی می کنید، تهویه مناسب لازم است. برای خشک کردن رنگ سوله نیز باید از تهویه استفاده کرد و در فضای باز انجام شود. لازم است از رنگ آمیزی سوله به دلیل آسیب احتمالی در هوای گرم و یا تابش مستقیم نور خورشید بر روی سطوح رنگ شده خودداری شود.

ارائه مشاوره فنی و کاربردی در زمینه رنگ آمیزی سازه ها و جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی توسط متخصصین شرکت رنگ و صنعت به صورت تخصصی انجام می شود.

 

2 دیدگاه برای “نقاشی ساختمان و سوله”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه