رنگ آمیزی جدول

رنگ آمیزی جداول شهری به وسیله متریال ویژه ای به نام رنگ جدولی با سرعت خشک شوندگی عالی و قابلیت های ایده آل انجام می شود. رنگ جدولی، محافظ سطح جدول است و از یک سو عامل زیباسازی شهری نیز محسوب می شود. جداول شهر ها محدوده خیابان را مشخص می کنند و برای حفظ امنیت راه ها از ارزش بالایی برخوردار هستند. از انواع متداول رنگ جدولی می توان به رنگ جدولی پایه آب، رنگ جدولی تک جزئی، رنگ جدولی بر پایه رزین های آکریلیک، رنگ جدولی نانو، رنگ جدولی پلی یورتان و رنگ جدولی اپوکسی دو جزئی اشاره نمود.

مهم ترین ویژگی های رنگ جدولی چسبندگی و انعطاف مناسب، مقاومت در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی، مقاومت در برابر آب و رطوبت و دوام و ماندگاری مناسب هستند. انواع رنگ مناسب برای سطح جداول بتنی نیز موجود است که علاوه بر کیفیت دید مناسب، دارای توان مقاومتی در برابر سایش نیز هستند. مهم ترین رنگ های جدولی زرد، سفید، سبز، آبی و قرمز هستند که در چشم راننده به خوبی جلب توجه می کنند.

رنگ آمیزی جدول خیابان

راه‌های متفاوتی برای اعمال رنگ روی جدول وجود دارد. قبل از اجرا سطح جدول باید زیرسازی شود. در ادامه همیت دارند. رنگ های جدولی در انواع مختلف و با ویژگی های گوناگون تولید می شوند.

 

ویژگی های رنگ پایه آب

  1. ثبات رنگ در برابر آسیب ها و عدم کاهش کیفیت
  2. حفاظت از محیط زیست و عدم تخریب طبیعت
  3. پوشش دهی بالا در سطح کم
  4. ماندگاری و طول عمر بسیار بالا و باور نکردنی
  5. تهیه شده بر پایه نانو تکنولوژی
  6. مهندسی نوین
  7. عدم نفوذ گرد و غبار
  8. مقاومت در برابر نور و اشعه های مضر
  9. حفاظت از سطح جدول در برابر تخریب انسانی مانند فشار و ضربه
  10. مقاومت در برابر حرارت

دو روش قلم‌مو و دستگاه خاص برای رنگ آمیزی جدول توضیح می‌دهیم.

رنگ آمیزی جدول با دستگاه

برای رنگ آمیزی مسافت‌های طولانی از دستگاه جدول رنگ کن استفاده می‌شود. با این کار در زمان صرفه جویی می‌شود. روش قلم‌مو زمان زیادی می‌برد.

با این روش رنگ آمیزی بسیار مرتب و تمیز انجام می‌شود همچنین کیفیت کار بالا است. برای اجرا رنگ دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که انسان آن‌ها را کنترل می‌کند.

رنگ آمیزی جدول با قلم‌مو

برای رنگ آمیزی با قلم‌مو، باید رنگ را در ظرف بزرگی بریزید سپس حلال مناسب با مقدار مشخص به آن اضافه کنید تا رنگ مورد نظر بدست بیاید. بعد با قلم‌مو رنگ را اعمال کنید.

رنگ آمیزی با قلم‌مو به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. قبل از رنگ آمیزی سطح باید زیرسازی شود. سطح تمیز شود و عیوب آن رفع شود تا رنگ به خوبی اجرا شود و ماندگاری داشته باشد.

اجرای رنگ جدولی

نحوه اجرای رنگ جدولی، بر اساس 2 روش سنتی و مدرن انجام می شود. در روش سنتی اغلب با پروژه هایی در مسافت کم روبرو هستیم. بنابراین استفاده از قلم مو و غلطتک مناسب تر خواهد بود. اما هنگامی که مسافت طولاتی تر می شود، بهترین راه استفاده از تجهیزات مدرن است تا بهترین نتیجه حاصل شود. اجرای رنگ جدول با استفاده از تجهیزات نوین، دارای کیفیت و ماندگاری مناسب تری خواهد بود.

نحوه اجرای رنگ ترافیکی می تواند بر مقاومت آن در برابر عوامل مخرب موثر باشد. هم چنین اجرای رنگ جدولی به وسیله ماشین آلات ویژه، در سرعت خشک شوندگی رنگ نیز نقش اساسی خواهد داشت. تیم متخصص دیبا نقش ژیوان، با استفاده از برترین متریال رنگی با استاندارد های داخلی و ابزار آلات مدرن، آماده ارائه خدمات اجرای رنگ جدولی به شما عزیزان هستند. برای اطلاع از قیمت رنگ جدولی با ما در تماس باشید.

مهم ترین ویژگی رنگهای جدولی

رنگی که انتخاب می شود تا برای رنگ آمیزی جدول ها استفاده شود باید به شدت خاص باشد. قلم خوری در رنگهای جدولی بسیار مهم است. سطح کار از فولاد یا بتن است پس باید رنگ با چسبندگی و قلم خوری عالی انتخاب شود. امروزه رنگ های مخصوصی برای رنگ آمیزی جدول ها تولید می شوند. به خصوص رنگ هایی که شرکت تولید رنگ ژیوان با بهترین فن آوری و تخصصی ترین ماشین آلات تولید می کند.

معرفی رنگهای جدولی براق، مات و پایه آب

چهره خیابان ها و کوچه های شهر را با دقت بنگرید، رنگ ها روح به ظاهر سنگی و سرد آن ها بخشیده اند. رنگهای جدولی از گونه رنگ های ترافیکی صنعتی هستند. به دلیل شرایط طبیعی و آسیب های وارده به رنگ های جدولی اصولا با فرمولاسیون خاصی دست به تولید آن ها می زنند. رنگهای جدولی تنها به دلیل زیباسازی شهر ها تولید نمی شوند.

در قوانین ترافیکی کشورها و برای راهنمایی رانندگان این رنگ ها نیاز هستند. جدولها باید به شکل خاصی رنگ آمیزی شوند تا از بتنی که در تولیدآن استفاده شده نیز محافظت کنند. این رنگ ها استحکام جداول در برابر آسیب ها را افزایش می دهند و به این وسیله عمر آن ها را افزایش می دهند.

نحوه رنگ آمیزی جدول ها و نوع رنگ هایی که به کار می روند بسیار حائز اهمیت هستند. چسبندگی و انعطاف رنگ از مهم ترین نکات در تولید رنگ های جدولی است. شاید مهم ترین نکته در انتخاب رنگ جدولی را بتوان قدرت خشک شوندگی در کوتاه مدت دانست. معابر خیابان دائما در حال استفاده هستند. پس مدت زمان زیادی نمی شود آن ها را مسدود کرد. سرعت خشک شدن در این موارد بسیار ا

2 دیدگاه برای “رنگ آمیزی جدول”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه