رنگ آمیزی اپوکسی

رنگ اپوکسی چیست؟

رنگ اپوکسی و پوشش کف اپوکسی، واژه‌هایی هستند که اغلب به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر شما می‌خواهید یک رنگ اپوکسی بخرید و از آن به عنوان یک کفپوش در منزل استفاده کنید، ممکن است در فروشگاه ببینید از دو عبارت بطور جداگانه استفاده می کنند.

همچنین شرکت‌های تولید کننده رنگ، رنگ اختصاصی با نام شرکت خود را تولید می کنند. پوشش اپوکسی از لحاظ فنی رنگ نیست، حتی اگر با این عنوان استفاده شود. در رنگ اپوکسی، رنگ آکریلیک و اپوکسی مستقیماً با یکدیگر ترکیب می شوند که گاهی اپوکسی نوع اول نامیده می شود. فرمول آکریلیک قابلیت سفارشی‌سازی در رنگ‌آمیزی را دارد و این نوع رنگ اپوکسی مانند رنگ معمولی خشک می‌شود. مولفه اپوکسی به مقاومت رنگ در مقابل لکه‌های شیمیایی روی کف مانند بنزین یا روغن نسبت داده می‌شود، بنابراین اغلب در گاراژ و اتاق کار استفاده می‌گردد.

رنگ اپوکسی چه کاربردی دارد؟

از رنگ‌های اپوکسی می‌توان برای پوشاندن گاراژ، زیر زمین و ایوان حیاط خلوت استفاده کرد. رنگ اپوکسی ترکیبی از دو ماده مایع، رزین اپوکسی و سفت کننده است تا بدین وسیله بتوان یک روکش حلال و مقاوم محکم ایجاد کرد که بتوان از آن برای رنگ کردن کف، کف آشپزخانه و کف طبقات استفاده کرد. از انواع مختلف اپوکسی ها برای دوام بالایی که دارند و قابلیت استفاده از آنها در زمینهای بتنی، رنگ کردن فولاد و استفاده های صنعتی مورد توجه هستند.

 

کاربردهای رنگ اپوکسی

آیا برای تازه کردن زمین آماده هستید؟ رنگ اپوکسی برای کف گاراژها در رنگهای مختلف و برای ایجاد یک نوع شخصیت به گاراژ، فرموله بندی شده است. از آبی متالیک برای تمیز بودن، از رنگ کرمی روشن برای استفاده از تُن های مختلف خاکستری استفاده می شود. استفاده از یک رنگ اپوکسی نه تنها کف گاراژ شما را روشن می کند، بلکه از آن در برابر رد تایر، لکه‌های نفتی، نشت، پوسته شدن و ترک‌ها محافظت می نماید.

یک کف بتنی اپوکسی از مخلوطی ترکیب شده و درخشندگی اضافی تشکیل شده است. همین امر می‌تواند برای جلوگیری از خراش و تحمل رطوبت موجود در هوا به کار رود زیرا رنگ اپوکسی در برابر رطوبت مقاوم است. با استفاده از رنگ اپوکسی برای کف آشپزخانه از آن در برابر لکه های ناشی از سس گوجه‌فرنگی، قهوه و پوسته پوسته شدن سطح، محافظت می‌کند.

چرا از پوشش رنگ اپوکسی استفاده می کنند؟

پوشش اپوکسی ترکیبی از دو جزء جداگانه برای پوشاندن کف است. در کیت‌های خریداری شده از فروشگاه های ابزارآلات یا تعمیرات منزل، باید جزء رزین اپوکسی را با سفت کننده پلی امین مخلوط کنید. برخلاف رنگ اپوکسی، این ترکیب بجز تنها خشک شدن، وضع آن قسمت را بهبود می بخشد. کف سیمانی از این عمل آوری سخت منتفع می شود زیرا این فرآیند بتن متخلخل را درزگیری می کند. وجود رزین کف را براق میکند و یک روکش کف اپوکسی، کف را در مقابل لکه و خراش (خرد شدن بتن کف) محافظت می کند.

چگونگی استفاده از رنگ اپوکسی

رنگ اپوکسی رنگی برپایه آب مقاوم و محکم است که میتوان از آن برای هر سطحی استفاده نمود مانند دیوارها، سقف طبقات و پله ها. رنگ اپوکسی همچنین در مقابل کشیدن و خراش های سطحی بسیار مقاوم است بدین معنی که با آویزان کردن و برداشتن روزانه عمدتا آسیب نمی بیند. به کار بردن یک رنگ مثل این برای هر سطحی، معمولاً توسط یک متخصص انجام می‌شود. چون گاهی ممکن این رنگ روان شود یا حباب دار گردد اما اینکار ارزان است معمولاً دود کمتری می گیرد و بعید است دچار کندگی شود.

پس اگر احساس می کنید که می توانید این کار را انجام دهید، کاری است که ارزش آنرا دارد که خودتان آن را تجربه کنید. اگر شما مهارت‌های اولیه تعمیرات خانگی بدانید، در انجام این کار به کمک یک متخصص نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از چند دستور ساده پیروی کنید تا کار به سرعت و به راحتی انجام گردد.

رنگ آمیزی سوله با رنگ اپوکسی زینک ریچ روناس و مکث

از رنگ های پر کاربرد در رنگ آمیزی سوله که در هنگام ساخت ، تعمیر و نگه داری سوله مورد استفاده قرار می گیرد می توان رنگ اپوکسی مخصوص سطوح فلزی سوله اشاره کرد.

که داری مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا در برابر خوردگی ، مواد شیمیایی و آب هوای سخت جوی می باشد در رنگ آمیزی سوله در زمره رنگ ها و پوشش های محبوب کارفرما و پیمانکار محسوب می شود.

آشنایی با رنگ های اپوکسی زینک ریچ رنگ آمیزی سوله

معرفی برندهای معروف فعال در زمینه تولید رنگ ها و پوشش های صنعتی

  1. رنگ روناس
  2. رنگ مکث
  3. رنگ جوتن
  4. و سایر شرکت های رنگسازی دیگر

در واقع رنگ اپوکسی زینک ریچ نقش ضد زنگ را ایفا می کند اما با چند خصوصیت بیشتر که مناسب تجهیزات صنعتی می باشد.

معرف برخی ویژگی ها رنگ اپوکسی زینک ریچ

موارد مصرف:

رنگ اپوکسی زینک ریچ به عنوان پرایمر در سیستم های چند لایه ی پوششی مورد استفاده قرار می گیرد.

این رنگ (پوشش) به عنوان یک سیستم یک لایه پوششی نیز موارد استفاده فراوانی دارد.

رنگ رویه پیشنهادی:

انواع مختلف رنگ ها و پوشش های صنعتی

موارد کاربرد اپوکسی زینک ریچ:

  1. استفاده به عنوان آستری
  2. استفاده به عنوان سیستم تک لایه
  3. سطوح مستقر در فضای باز معمولی
  4. سطوح غوطه ور در آب
  5. سطوح فولادی
  6. تاسیسات دریایی
  7. اسکلت های فلزی
  8. مخازن ، خط لوله
  9. محیط نیمه صنعتی
  10. محیط خورنده صنعتی

دومین رنگ پرکاربرد رنگ آمیزی سوله رنگ آلکیدی هوا خشک می باشد که منظور رنگی می باشد که یک جزئی می باشد و با در معرض هوا قرار گرفتن باعث خشک شدن این رنگ می شود.

 

از مزیت این رنگ های می توان به:

  1. مقاومت بالا مناسب برای اجرای بر روی سطوحی که زیر سازی مناسبی ندارند
  2. سهولت در اجرا
  3. کاربر پسند بودن برای اجرا با رنگپاش های ایرلس

رنگ رزین آلکید هوا خشک بر روی فلزات و تجهیزات صنعتی

رنگ مخصوص رنگ آمیزی فلزات رنگ رزین آلکید هواخشک  می باشد قدرت ساختاری این رنگ به حدی است که در کوتاه مدت می تواند نقش ضد زنگ را ایفا کند.

در حال حاضر این نوع از رنگ ها  دو مزیت ایده آل دارند.

  1. کیفیت بالا
  2. قیمت مناسب
  3. عمر طولانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه