اجرای رنگ های جدولی

آسانی اجرای رنگ های جدولی پایه آب

یک نوع دیگر از اجرای رنگ جدولی بر پایه آب وجود دارد که به آن رنگ اکرلیک میگویند که بر پایه آب و نفت است

رنگ های اکرلیک به دلیل غلظتی که دارند برایرنگ آمیزی و اجرای رنگ های جدولی مناسب می باشد و در آسانی اجزای رنگ های جدولی خیلی موثر می باشد.

خشک شدن سریع این نوع رنگ یکی دیگر از ویژگی های آن است که سریعتر از رنگ آلکیدی خشک می شود.

توجه داشته باشید که این محصول در صورت رقیق شدن با آب غیر قابل اشتعال بوده و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

رنگ جدولی آلکیدی هوا خشک بر پایه حلال

رنگ جدولی آلکیدی بر پایه رزین های آلکیدی که برای استفاده در رنگ آمیزی سطوح بتنی و فولادی طراحی شده است. این رنگ قلم خور بسیار خوبی است و پس از اجرا بر روی سطوح بتنی و فولادی چسبندگی قابل قبولی خواهد داشت. در کنار رنگ جدولی آلکیدی برای کاهش ویسکوزیته (رقیق شدن رنگ) می توان از تینر مخصوص رنگ روغنی دائمی استفاده کرد. (استفاده از تینرهای مختلف به دلیل ناسازگاری و یا تاثیر منفی بر ثبات رنگ توصیه نمی شود).

رنگ جدولی آلكیدی

نحوه اجرای ترافیکی جدول آلکیدی هوای خشک پایه حلال

در صورت اطمینان از شرایط مساعد آب و هوا برای اجرای رنگ می‌بایست به شرایط سطح اجرای رنگ‌های مورد استفاده، بدین صورت که سطح مورد نظر را از نظر آب و هوا از گردوخاک، مشاهده و… باشد. آنچه از اعمال رنگ، سطح زیرین را کاماً از مواد زائد پاک کرده و آماده سازی لازم را انجام دهید.

برای اجرا، پس از باز کردن درب قوطی رنگ، محتویات قوطی را هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود. سپس با استفاده از تینر دائمی روغن، ویسکوزیته (معیار رقیق شدن رنگ) را می توان تا حد مورد نظر کاهش داد که بسته به دمای هوا و روش اعمال ممکن است بین 10 تا 20 درصد متغیر باشد. برای اعمال این رنگ می توانید از قلم مو، تپانچه یا غلتک استفاده کنید. پس از استفاده از بسته شدن درب قوطی اطمینان حاصل کنید تا رنگ بسته شود.

رنگ جدولی آکریلیک پایه آب

رنگ جدولی اکریلیک بر پایه رزین های اکریلیک برای استفاده در رنگ آمیزی سطوح بتنی و فولادی طراحی شده است. این رنگ قلم خوری بسیار خوبی دارد و پس از اجرا بر روی سطوح بتنی و فولادی چسبندگی قابل قبولی خواهد داشت. برای کاهش ویسکوزیته (رقیق شدن) رنگ از آب استفاده می شود.

رنگ جدولی اكریلیك

نحوه اجرای از رنگ جدولی اکریلیک پایه آب

پس از اطمینان از شرایط آب و هوایی مساعد برای اجرای رنگ رومیزی اکریلیک، باید به شرایط سطحی محل اجرا رنگ توجه کرد. به گونه ای که سطح مورد نظر عاری از هرگونه آلودگی اعم از گرد و غبار، چربی و … باشد. بنابراین قبل از رنگ آمیزی سطح زیرین را کاملاً از مواد زائد تمیز کرده و تمهیدات لازم را انجام دهید.

برای اجرا، پس از باز کردن درب قوطی رنگ، محتویات قوطی را هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود. سپس با استفاده از آب می توانید رنگ را رقیق کنید. (رقیق شدن رنگ تابعی از دمای هوا و روش اجراست). برای اعمال رنگ میز اکریلیک می توان از قلم مو، تفنگ اسپری یا غلتک استفاده کرد. پس از استفاده از بسته شدن درب قوطی اطمینان حاصل کنید تا رنگ بسته نشود.

رنگ جدولی پلی اورتان

رنگ جدولی پلی اورتان بر پایه رزین پلیول و هاردنر ایزوسیانات طراحی شده است که به عنوان لایه نهایی قادر است نقش مهمی در محافظت از سطوح فلزی در برابر عوامل جوی ایفا کند. رنگ رومیزی پلی اورتان لایه ای با چسبندگی و سختی بالا بر روی میزها و سطوح بتنی و فلزی ایجاد می کند و در محیط های آب و هوایی حاد به ویژه در برابر تغییرات آب و هوایی پایداری بسیار خوبی از خود نشان می دهد. از ویژگی های بارز این محصول مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و انعطاف پذیری بالای فیلم آن می باشد.

نحوه اجرای رنگ جدولی پلی اورتان

پس از اطمینان از شرایط آب و هوایی مساعد برای اجرای رنگ آمیزی، توجه به شرایط سطح میز رنگ پلی اورتان ضروری است. به گونه ای که سطح مورد نظر عاری از گرد و غبار، کثیفی، رنگ و … موارد قبل از اجرای رنگ ترافیکی، سطح زیرین مواد را کاملا تمیز کرده و تمهیدات لازم را انجام دهید. برای انجام این کار، ابتدا باید جزء A و جزء B را به نسبت های ذکر شده روی بسته بندی کاملاً مخلوط کنید. سپس از تینر پلی اورتان بادوام برای کاهش ویسکوزیته (معیار رقیق شدن رنگ) تا حد مطلوب استفاده کنید. این مقدار بسته به دما و روش کاربرد ممکن است بین 10 تا 15 درصد باشد. من می توانم از قلم مو، پیستوله یا غلتک برای اعمال این رنگ ترافیکی استفاده کنم

4 دیدگاه برای “اجرای رنگ های جدولی”

  1. نقاط قوت
    • بسیار کامل و جامع

    رنگ جدولی پلی اورتان بر پایه رزین پلیول و هاردنر ایزوسیانات طراحی شده است که به عنوان لایه نهایی قادر است نقش مهمی در محافظت از سطوح فلزی در برابر عوامل جوی ایفا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه